5 dôvodov prečo zautomatizovať objednávanie a distribúciu tovaru

V dnešnej dobe má spotrebiteľ nekonečné možnosti výberu. To či nakúpi u vás alebo u vašej konkurencii je často vecou skôr emócie a ceny ako lojality. Lojalita zákazníkov končí v momente, keď nevie okamžite u vás nakúpiť tovar. Samozrejme česť výnimkám, ale na druhej strane, výnimky potvrdzujú pravidlo.

Vo všeobecnosti platí, že ak nemáte tovar okamžite k odberu, nakúpi u niekoho iného.

Niežeby nechcel byť lojálny, ale nemá na to čas a nechce sa mu čakať, keď môže nakúpiť hneď vedľa alebo na 3 kliky v inom e-shope. ČAS sa stáva kľúčovou komoditou dnešnej doby.

70% ľudí nie je ochotných čakať na vypadnutý tovar a radšej nakúpi u vašej konkurencie. Firmy sú si toho vedomé a rozhodne riskovať nechcú..

Napriek tomu, pre mnohé firmy, je správna distribúcia tovaru a riadenie zásob stále veľkou výzvou. Alebo na to ešte ani neprišli.

RÝCHLOSŤ DODANIA TOVARU SA STÁVA TOP FAKTOROM ÚSPECHU FIRMY

Rýchla a efektívna distribúcia tovaru sa pre mnohé firmy stáva kľúčovým faktorom ich úspechu, keďže ČAS a RÝCHLOSŤ DODANIA sa stávajú TOP faktorom, na základe ktorého sa spotrebiteľ rozhoduje či a kde nakúpiť. Tak prečo mu nevyjsť v ústrety?

Pre firmy, ktoré majú sieť obchodov a väčšiu distribučnú štruktúru je DISTRIBÚCIA tovaru oblasť, kde jednoducho musia ísť vpred.

Mať správny tovar, na správnom mieste, v správnom množstve a načas, znie už trošku ako „sprofanované klišé“. Ale ak chce byť firma konkurencieschopná, musí urobiť všetko preto, aby to zabezpečila.

5 DÔVODOV PREČO ZAUTOMATIZOVAŤ OBJEDNÁVANIE A DISTRIBÚCIU TOVARU

Napriek tomu, aj v dnešnej dobe, si veľa firiem myslí, že riadiť zásoby zvládnu aj manuálne, intuitívne alebo na základe jednoduchých priemerov. Tento alarmujúci fakt dokazujú aj nasledujúce štatistiky z USA. (na SVK som na žiadne štatistiky nenarazil, ale na základe našich skúsenosti predpokladám, že v Česko-Slovenskom regióne je situácia ešte horšia).

  1. 46% malých alebo stredne veľkých firiem (SMB) nevyužíva žiadne sofistikované nástroje na distribúciu tovaru a riadenie zásob a riadia ich prevažne manuálne a intuitívne
  2. 24% malých firiem riadi zásoby metódou pero-papier
  3. Vo veľkých firmách je to podobné – priemerná presnosť odhadov predaja (Forecast Accuracy) v USA v Retail biznise bola 63%!!! – práve nízka presnosť odhadov predaja je považovaná za hlavný faktor výpadkov tovaru, nárastu skladovacích nákladov z dôvodu držania veľkého množstva nevýkonných produktov na skladoch a znížený servis level
  4. 46% problémov v sklade je spôsobených ľudským faktorom
  5. Jeden z TOP dôvodov neúspechu nových firiem je, že neprikladajú distribúcii tovaru adekvátnu pozornosť a nemanažujú efektívne svoje zásoby. Tlačí sa na predaj, marketing a nákup, riadenie zásob a distribúcia tovaru sa stáva témou často až keď už je neskoro => ne-dodávky tovaru; neskoré dodania; generovanie ležiakov a nepredajných zásob; Cash-Flow; kapacitné problémy; plné regále, obchody, či sklady a mnoho ďalších

PREČO BY TO MALO BYŤ PRE VÁS ZAUJÍMAVÉ?

  1. Ľudia trávia hodiny a hodiny objednávaním tovaru a aj tak čísla nie sú dobré a problémy nezmizli => sofistikované riešenia na objednávanie a distribúciu tovaru (ako napr. Dynamický Buffer Management) vám vygenerujú a spracujú objednávky absolútne bez nutnosti vašej intervencie. Nižšie vo videu sa presvedčíte, že keď využívate správne nástroje, nie je sa čoho báť ⬇️
  2. Vďaka nástrojom zameraným na zvýšenie vizibility a kontroly v riadení zásob a systematickou a procesnou prácou s jednotlivými (najmä kľúčovými) produktami, je možné zvýšiť presnosť riadenia zásob z 63% na 95-98%! Dokazujú to čísla z našich implementácii (opäť viď video ⬇️)
  3. 75% opýtaných profesionálov pohybujúcich sa v oblasti Supply Chain, cíti absolútnu nevyhnutnosť zlepšiť fungovanie a procesy v oblasti distribúcie tovaru, riadenia zásob a sortimentu. Sú si vedomí toho, že ak tak neučinia budú donekonečna riešiť tie isté problémy: nepokrývanie objednávok; neskoré dodania; generovanie ležiakov a nepredajných zásob; Cash-Flow problémy; kapacitné problémy; plné regále, obchody, či sklady a mnoho ďalších
  4. Vďaka zavedeniu efektívnych nástrojov na distribúciu tovaru, riadenie zásob a sortimentu dosiahli firmy zníženie úrovne zásob až o 35% bez negatívneho dopadu na dostupnosť tovaru a zvýšenie servis levelu o 65%! Čo viac si môžete priať? Zlepšujete sa interne a aj vaši zákazníci sú spokojní.
  5. V dôsledku týchto alarmujúcich čísel, množstvo firiem začalo hľadať riešenia, ktoré by im pomohli zefektívniť proces distribúcie tovaru a riadenia zásob a posunúť svoje fungovanie o level ďalej.

Jednotlivé štatistiky, čísla a odporúčania potvrdzujú fakt, že mať automatizovaný systém objednávania, distribúcie tovaru a riadenia zásob a sortimentu, je absolútna nevyhnutnosť.

A my vám, postupne v nasledujúcich článkoch, predstavíme špičku v tomto obore.

Profesionálny softvér na riadenie zásob, sortimentu a distribúciu tovaru – STOCK-M.

LEPŠIE RAZ VIDIEŤ AKO O TOM 100-KRÁT ROZPRÁVAŤ => AKO FIRMA HET DOSTALA ZÁSOBY POD KONTROLU

Vypočujte si rozhovor s pánom Miroslavom Paulom – manažérom, ktorý stál za centralizáciou a automatizáciou riadenia zásob a distribúcie tovaru v známej českej firme HET spol. s r. o. – jeden z najväčších a najznámejších výrobcov interiérových a fasádnych farieb v Českej Republike.

Vysvetlí, prečo sa rozhodli ísť do centralizácie a automatizácie riadenia zásob a distribúcie tovaru, s akými problémami bojovali a samozrejme, čo im to prinieslo.

ABY SME SI TO ZHRNULI

Mať efektívne riadenú distribúciu tovaru je obrovská konkurenčná výhoda.

Centralizácia nákupu a automatizácia objednávania a doplňovania tovaru jeden z kľúčových prvkov, ak firma vlastniaca viacero prevádzok, chce dosahovať zlepšenia.

Nie je v ľudských silách zabezpečiť vybalansované zásoby manuálnym objednávaním bez výpadkov tovaru a generovania ležiakov. Navyše ľudia (väčšinou vedúci prevádzok) nemajú čas sa objednávaniu tovaru venovať. A potom to tak aj vyzerá.

O to horšie to je, ak vlastníte väčšie množstvo obchodov, na ktorých sú tisícky produktov.

Ak platí, že čas a rýchlosť dodania sa stáva TOP faktorom, na základe ktorého sa spotrebiteľ rozhoduje či a kde nakúpiť a rýchlosť dodania tovaru z centrály je vo väčšine prípadov rýchlejšia ako od externého dodávateľa, je centralizácia a automatizácia objednávania a doplňovania tovaru kľúčovým faktorom k dosahovaniu ďalších zlepšení.

NA ČO SA EŠTE MÔŽETE TEŠIŤ?

V ďalších článkoch vám predstavíme kľúčový nástroj a mechanizmy, vďaka ktorým dokážete zautomatizovať objednávanie, doplňovanie a distribúciu tovaru z centrály na prevádzky.

Ak sa vám nechce čakať a tento problém práve vo firme riešite a chceli by ste sa posunúť ďalej, neváhajte nás kontaktovať.

Súvisiace články

Avatar photo
Simplicity Consulting
info@simplicityconsulting.sk