Crystal - maloobchod s módou

Odvetvie: móda
Centrála: Medellín, Kolumbia

Symphony: platforma pre maloobchod – móda

Crystal je kolumbijská textilná spoločnosť známa úspešným preniknutím na maloobchodný trh s vlastnými značkami. Je jedným z popredných výrobcov a predajcov oblečenia a obuvi v Latinskej Amerike, vyrábajúci a predávajúci značky ako Gef, Punto Blanco, Baby Fresh, Galax a Casino. Crystal vlastní viac ako 100 obchodov, okrem iných v Kolumbii, Venezuele, Dominikánskej republike a Kostarike a 5 distribučných centier na zaistenie flexibility, konkurencieschopnosti a efektívnosti.

  • 50% zníženie celkových skladových zásob
  • 70% zvýšenie dostupnosti
  • 2x dvojnásobná ekeftívnosť a ziskovosť v každom obchode

HLAVNÉ VÝZVY

Crystal čelil týmto výzvam:
  • Stav zásob v obchodoch nebol efektívne riadený, ukončenie každej sezóny s vysokým množstvom prebytočných zásob malo za následok značné zníženie cien.
  • Zároveň vo viacerých obchodoch nastal problém dostupnosti najpredávanejších produktov a to aj napriek tomu, že ich spoločnosť vyrábala v priebehu sezóny.
  • Skladové zásoby neboli tak riadené ako by mali byť.
  • Hoci bola spoločnosť schopná vyrábať i v priebehu sezóny, bolo takmer nemožné prepojiť predajné trendy so skutočným trhovým dopytom.

Ako súčasť nového holistického prístupu požadoval Crystal jeden systém, ktorý by riadil všetky časti dodávateľského reťazca, od obchodov až po dodanie surového materiálu do výroby.

RIEŠENIE

Crystal sa začal zameriavať na tok každého prevádzkového aspektu, najmä v rámci svojich vlastných obchodov.

Crystal si k náprave svojich problémov zvolil softvér Symphony, produkt spoločnosti Inherent Simplicity. Vybral si Symphony a to nielen ako riešenie na riadenie skladových zásob v rámci svojich obchodov a skladov, ale aj ako prostriedok prinášajúci cenné trhové poznatky do výrobných závodov za pomoci holistického prístupu Symphony.

Transformácia začala vytvorením mechanizmu pre doplnenie relevantných SKU (Stock Keep Unit) podľa spotreby a dostupnosti. Hlavnými cieľmi tohto mechanizmu bolo, aby slúžil reálnym požiadavkám trhu a docielil kratšiu dobu odozvy.

riešenie

VÝSLEDKY

Využitím Symphony dosiahol Crystal dramatické zlepšenie svojej výkonnosti. Výsledky používania modulov Symphony boli viditeľné predovšetkým na úrovni služieb, deficitov a na úrovni obratu zásob; všetky z uvedených boli dosiahnuté už počas prvých mesiacov po zavedení.

Zdôraznené oblasti zlepšenia, identifikované a odsúhlasené spoločnosťou v priebehu času, sú:
  • Výnosnosť obchodov sa zdvojnásobila.
  • Zásoby sa zredukovali o 50 %.
  • Doba odozvy sa skrátila o 70 %.
  • Vypredanie tovaru znížené o 70 %.

Po 2,5 mesačnom používaní Symphony dosiahol Crystal významné zníženie vypredania zásob po ktorom bol dopyt (asi 70 % menej).

výsledky-graf