Nesprávne vs. Správne riadenie zásob

Nesprávne vs. Správne riadenie zásob

Musím vás upozorniť, že nasledujúci článok obsahuje satirické prvky. Necíťte sa preto urazení, ak má vaša firma používa na riadenie zásob ERP systém. Určite nemám na mysli váš konkrétny ERP systém, ktorý je pravdepodobne veľmi dobrý, s výkonnými funkciami a lesklými tlačidlami. Napriek tomu musíte uznať, že jeho použitie na riadenie zásob má svoje obmedzenia a presne o tom je tento článok.

„Pre všetkých používateľov ERP: existujú dva spôsoby riadenia zásob – nesprávny a správny“

Nesprávne riadenie zásob

Spustením ERP klienta na vašom počítači sa otvorí brána do kafkovského pekla: Šedé a „pragmatické“ rozhranie plné nekončiacej kaskády zoznamov, ku ktorým sa dostanete pomocou funkcií s hlúpymi skratkami.

Svoju každodennú rutinu začnete otvorením prvého produktu (prvý v alfanumericky zoradenom zozname). Vyzerá to dobre, ďalší produkt. Opakujete to znova a znova, kým nenarazíte na produkt, ktorý si skutočne vyžaduje vašu pozornosť. Niekedy vami preletí vlna vzrušenia, keď sa to stane, po polhodine nezmyselného, ​​monotónneho klikania.

Vaše vzrušenie vyprchá v momente, keď si uvedomíte, že na vyriešenie problému je už neskoro. Typická situácia vypredania zásob, ktorá si vyžaduje drahé expresné doručenie. Opäť ste podcenili dopyt po tomto konkrétnom produkte. „Poďme si ho teda do budúcnosti naskladniť viac,“ pomyslíte si, a zaženiete všetky myšlienky o dôsledkoch, ak váš predpoklad zlyhá a na sklade vám to ostane naveky.

Ďalší produkt je opakom vypredaného, hromada pravdepodobne nepredajného haraburdia, objednaná pod dojmom jedinečného dopytu. Váš nadriadený z toho nebude nadšený. A tak sa pohybujete medzi neriešiteľnými problémami a riešiteľnou rutinou, pri ktorej sa čudujete, prečo ste vôbec potrební. A čo všetci tí ostatní, ktorí v tomto oddelení robia rovnakú prácu ako vy? Celý tento tím sa nemohol vyhnúť skutočnosti, že vaša firma má paradoxný problém s prebytočnými zásobami a priemernou úrovňou ponúkaného sortimentu.

Zatiaľ čo premýšľate o svojej práci vo všeobecnosti, váš ERP systém tam len sedí a v zadumanom tichu vás sleduje. „Hej, to nie je moja chyba, to nie moja práca,“ kričí na teba.

Správne riadenie zásob

Po spustení vášho nového nástroja na riadenie zásob, sa vaša pozornosť okamžite upriami na kritické situácie. Medzi nimi sú nadchádzajúce situácie vypredania zásob, ktorým predídete prijatím návrhov objednávok poskytovaných systémom.

Pamätáte si na deň, keď vám váš nadriadený ukázal nový systém: „Tento softvér zvládne väčšinu vašich doterajších rutinných, zdĺhavých úloh automaticky. Ale neboj sa, potrebujeme tvoje skúsenosti na to aby si začal prinášať do firmy väčšiu pridanú hodnotu.“

Takže namiesto toho, aby ste boli zavalení monotónnou prácou, ktorá spochybňuje celú vašu existenciu, sústredíte na strategické úlohy, ako je rozširovanie sortimentu, akcie, výpredaje, sezónne produkty, alebo simulácie pre budúci vývoj dopytu po produktoch.

A systém vám pomôže pri obzvlášť „zložitých“ položkách. Optimalizované dodávkové cykly pre pre každý produkt pripravia pole na to, aby ste mohli využiť svoje skúsenosti a vyriešiť problém.
V konečnom dôsledku vaša firma dosahuje vysokú úroveň dostupnosti tovaru a zároveň udržuje nízke zásoby.

Ale z vášho pohľadu je najdôležitejšou výhodou to že ste sa zmenili z „klikača“ na skutočného manažéra zásob.

Ak teda cítite, že riadenie zásob je tá oblasť, kde by ste potrebovali pomôcť, neváhajte nás kontkatovať.

Tomáš Vradian
vradian@simplicityconsulting.sk

Tomáš je vo firme už dlhú dobu a je kľúčovým členom nášho tímu. Rieši všetko s chladnou hlavou a len veľmi ťažko ho niečo odradí od cieľa. Na jeho zodpovednú a kvalitnú prácu sa môžete vždy spoľahnúť. V prípade akýchkoľvek otázok ho neváhajte kontaktovať.

Žiadny komentár

Je nám ľúto, formulár na komentáre je momentálne zatvorený.