Novinkami za lepším zajtrajškom. Na jednu vec si ale dajte veľký pozor.

Jeden z najefektívnejších spôsobov ako zvyšovať predaje, marže a zisky je zvyšovať podiel TOP predávajúcich produktov. Čím viac produktov, tvorí 80% vášho biznisu, tým viac dokážete vytlačiť z vášho portfólia. A o to rýchlejšie dokážete točiť peniaze v biznise.

A ten najjednoduchší spôsob ako zvyšovať podiel TOP-iek je zavádzaním nových produktov.
Avšak aj tu je veľa veci, na ktoré si treba dať pozor:
Detailne sa novinkám venujeme aj v tomto videu.

NA TOTO PRI NOVINKÁCH NEZABÚDAJTE!

1.Viac ako 80% noviniek sa nechytí. To je štatistika, s ktorou treba pri výbere noviniek počítať. To znamená, ak firma dá na trh 100 produktov naraz, tak s veľkou pravdepodobnosťou 80 z nich sa neuchytí. A to je naozaj alarmujúce číslo podložené štatistikami.

2.Veľký problém pri novinkách je odhadnúť ako sa novinky budú predávať. Je to prakticky nemožné, lebo bez historických dát je to len tipovačka. Samozrejme existujú agentúry, ktoré robia trhové prieskumy a ktoré vám odhadnú potenciál novinky, ale nie je to záruka toho, že sa nepopálite. Navyše pri uvádzaní veľkého množstva noviniek na trh, je prakticky nemožné a drahé si takúto analýzu zabezpečiť. Rovnako tak viete odhadnúť predaj novinky podľa predaju podobného produktu.
Ale ani to nie je istota, že sa trafíte.

3.Jedna z najdôležitejších vecí je uvedomiť si, že úvodný nákup novinky neslúži na maržovanie, ale na testovanie a identifikovanie, čo funguje. Prehnané ambície pri novinkách, ktoré netušíme, či sa chytia a ako sa budú predávať, môžu skončiť ako pekný prúser. Preto je potrebné byť schopný novinky monitorovať a vedieť okamžite reagovať. Či už začať objednávať viac alebo sa noviniek zbaviť, skôr ako z toho bude väčší problém.

4.Ak viete, že 80% noviniek sa nechytí, dobre nastavený proces na sledovanie ich výkonnosti a rýchla reakcia, je kľúč k úspechu. V prevažnej väčšine prípadov, ak sa novinka nechytí hneď, už sa nechytí. Nemá zmysel dávať novinkám druhú, tretiu, štvrtú šancu. Vy totiž nehľadáte B alebo C produkty (ktoré len budú držať ďalšie peniaze a budú mať občasné – skôr náhodné predaje). Vy hľadáte ďalšie hviezdy, ktoré budú generovať extra maržu a tržby.

5.Pri uvádzaní noviniek na trh netreba zabúdať aj na kanibalizáciu. To znamená, že uvedenie noviniek, môže ovplyvniť predaje podobných (inak stabilných) produktov. Kanibalizácia sa veľmi ťažko dopredu odhaduje, a preto je opäť veľmi dôležité byť schopný pružne reagovať.

6.Navyše pri nákupe noviniek tiež netreba zabúdať na fakt, že sklady nie sú nafukovacie – Ak chcete vkladať dnu nové produkty, niečo by malo ísť preč.
Viac sa vyraďovaniu nevýkonných produktov venujeme tu a tu

Prečo je dôležité zbavovať sa nevýkonných produktov?

Video-návod ako sa pravidelne zbavovať nevýkonných produktov

Pracovať s novinkami je veľmi dôležité. Portfólio treba pravidelne osviežovať, prevetrávať.
Ale ak prehnané ambície a vidina vysokých marží predčia všetky potenciálne riziká, často to končí zle.

Napriek všetkým rizikám, s ktorými sa pri riadení noviniek stretávame, je uvádzanie nových produktov a segmentov na trh, tým najefektívnejších spôsobom ako zvyšovať predaje, marže a zisky firmy. Samozrejme ale za predpokladu, že máte predaj a riadenie zásob vašich stálych produktov pod kontrolou.

Verím, že vám to pomôže

Ak sa chcete dozvedieť viac ako vďaka efektívnemu riadeniu zásob a sortimentu vytlačiť z vašich produktov úplné maximu, neváhajte nás kontaktovať.

Ak vás to zaujalo a chceli by ste vedieť viac ako na to, neváhajte nás kontaktovať alebo kliknite na link nižšie, vyplňte formulár a dohodnime si spolu prezentáciu len pre vás.

Súvisiace články

ING. MGR. Tomáš Vradian
Tomáš Vradian
vradian@simplicityconsulting.sk

Tomáš je vo firme už dlhú dobu a je kľúčovým členom nášho tímu. Rieši všetko s chladnou hlavou a len veľmi ťažko ho niečo odradí od cieľa. Na jeho zodpovednú a kvalitnú prácu sa môžete vždy spoľahnúť. V prípade akýchkoľvek otázok ho neváhajte kontaktovať.