fbpx

K – store, s.r.o.

Ako priniesť prehľad do riadenia veľkého množstvo položiek na sklade?

Odpoveďou môže byť spoločnosť K – store, s.r.o. zaoberajúca sa predajom stavebného materiálu a poradenstva v oblasti stavebníctva. Tovar predáva ako veľkosklad, ale aj ako retail. Spoločnosť si uvedomila, že na ďalší rast je potrebné zlepšiť riadenie zásob.

www.k-store.sk

Kontaktujte nás
K-store
Hlavnými dôvodmi pre oslovenie konzultačnej spoločnosti Simplicity consulting s. r. o. boli:

Vysoké nadzásoby

Veľká prácnosť v objednávaní tovaru

Slabá prehľadnosť zásob (TOP produkty a položky po ktorých prestal byť dopyt)

Negatívne dopady nadzásob na cash-flow

Spolupráca Simplicity consultingu s K - store, s.r.o. priniesla za prvých 5 mesiacov počas TOP sezóny nasledovné výsledky:

Navýšenie dostupnosti produktov o 10%

Zníženie zásob o 10% v sezóne, a to pri raste predaja

Stratené predaje v priemere klesli na 3,5%

Projekt bol rozdelený do nasledovných fáz:

Na úvod bolo zistenie aktuálneho stavu spoločnosti a odovzdanie základného know-how zameraného na riadenie zásob podľa Teórie obmedzení. Následne prišla na rad implementácia informačného systému Stock-M, ako inteligentný skladový softvér a prispôsobenie procesov firmy novému riešeniu. Implementácia bola rozdelená do nasledujúcich fáz:

1. Fáza: Integrovanie ERP systému so Stock-M

Systém Stock-M bol integrovaný s ERP systémom spoločnosti K – store, s.r.o. Prepojenie systémov slúži na obojstrannú komunikáciu StockM s ERP softvérom. V tejto fáze prebehla príprava dát, testovanie dát a postupné pustenie Stock-M do prevádzky.

 

2. Fáza: Automatizácia

Po otestovaní dát a spustenia systému do prevádzky sa začali prepájať jednotlivý dodávatelia s produktovým portfóliom spoločnosti. Nastavila sa úvodná výška zásob podľa Buffer manažmentu, upravila sa frekvencia objednávania a taktiež doplňovanie zásob. V tejto fáze už postupne začali prichádzať prvé výsledky vo forme zvyšovanie dostupnosti a znižovania zásob.

 

3. Fáza: Nákupca

Senior manažéri mali vo svojej kompetencii aj objednávanie tovaru a preto bolo nevyhnutné vytvoriť pozíciu nákupcu. Dôvodom tejto novej pozície bolo, že senior manažéri by mali byť zameraný na predaj a obchod. Nová pozícia nákupcu prinesie väčšie zameranie a viac pridanej hodnoty do riadenia zásob. Podmienkou, ktorú sme si spoločne stanovili bolo, že nová pozícia nesmie zvýšiť náklady spoločnosti. Preto sme reorganizáciou práce, znížením multitaskingu vytvorili pozíciu nákupcu z radov stálych zamestnancov spoločnosti.

 

4. Fáza: Nové metriky

Riadenie zásob zo sebou prináša aj nové „videnie sveta“. Goldratt zakladateľ Teórie obmedzení hovoril: „povedz ako ma meriaš a ja ti poviem, ako sa budem správať“. To bol hlavný dôvod, prečo sme museli v spoločnosti implementovať náš unikátny model IMP na odmeňovanie zamestnancov, aby sme na jednej strane uspokojili potreby manažérov, čím je predaj a taktiež upokojili potreby spoločnosti čím sú nízke nadzásoby, lepšie finančné ukazovatele podniku ako napríklad cash-flow.

 

5. Fáza: Procesy

Implementáciou profesionálneho softvéru na riadenie zásob, sme museli prisposobiť aj jednotlivé procesy nákupu, zavádzanie noviniek, alternatívnych produktov, rezervácií a podobne.

 

6. Fáza: Dosahovanie výsledkov

Počas každej jednotlivej fázy je dosahovanie výsledkov primárnym cieľom. Skladový softvér Stock-M poskytuje pravidelné denné, týždenné a mesačné reporty. Pravidelnými osobnými, ale aj on-line stretnutiami pracujeme na dosahovaní stanovených cieľov. Skladové hospodárstvo vnímame ako dôležitú zložku pri raste výkonnosti.

Ako pracuje K – store, s.r.o. v súčasnosti?

Obrátkovosť zásob je jeden zo základných ukazovateľov správneho riadenia zásob. Obrat zásob je možné neustále zvyšovať. Preto je v spoločnosti K – store, s.r.o. zlepšovanie sortimentu a riadenie zásob vnímane ako neustále sa zlepšujúci proces.

Naše realizácie

NuSpring

Vďaka postupu, ktorý aplikuje spoločnosť Simplicity consulting s. r. o. vie NuSpring Czech Republic v súčasnosti rýchle reagovať na aktuálny dopyt a jeho zmeny.

K-store

Obrátkovosť zásob je jeden zo základných ukazovateľov správneho riadenia zásob. Obrat zásob je možné neustále zvyšovať. Preto je v spoločnosti K – store, s.r.o. zlepšovanie sortimentu a riadenie zásob vnímane ako neustále sa zlepšujúci proces.

Ako riadiť zásoby pri 45 obchodoch?
Odpoveďou môže byť maloobchodná spoločnosť Digitall zaoberajúca sa predajom elektroniky a smart produktov . Postupne ako spoločnosť rástla a otvárala nové obchody si uvedomila, že distribúcia zásob do obchodov zohráva kľúčovú úlohu v ďalšom raste.

Naši spokojní klienti

NuSpring
E-shop – Prírodná kozmetika, ekodrogérie a zero waste
Kstore
Stavba / Záhrada / Náradie / Kúpeľňa
Digitall
Predaj a servis mobilov, príslušenstva a smart produktov
DerKurier
Medzinárodná balíková preprava
Trelo
Oprava a servis nákladných vozidiel a prívesov
Dino
Maloobchodná sieť predajní – PET shop
Ulmas
Materiály na výrobu nábytku
Aurika
Dodávateľ etikiet a obalových materiálov
Prihlásenie na webinár
Kontaktujte nás