Vo veľkoobchode, alebo v distribúcii sa zvyčajne obmedzením stáva Cash-Flow.
V dôsledku toho, dodávatelia prestanú zásobovať podnik produktami alebo žiadajú zaplatenie vopred. Z toho pramení neschopnosť pokrývať potreby trhu, výpadky tovarov, nedostatočné zásobovanie, nepokrývanie objednávok.
Dostať sa von z Cash-Flow problémov nie je ľahká cesta a vyžaduje si to zmenu myslenia a zmenu fungovania celého podniku.
Naša spoločnosť práve ponúka metódy a nástroje, vďaka ktorým, dokáže podnik zlepšiť Cash-Flow (tým, že minimalizujeme tvorbu nadzásob, a súčasne zlepšovať dostupnosť produktov a eliminovať výpadky tovaru (a tým zvyšovať predaj a čistý zisk).
Efektívne riadenie zásob dokáže podniku neuveriteľne pomôcť zlepšiť ich Cash-Flow, zvýšiť predaje a relatívne rýchlo uvoľniť peniaze na činnosti, ktoré ich bytostne ohrozujú.
V maloobchodných prevádzkach sa zvyčajne obmedzenie definuje ako „počet zákazníkov, čo vstúpi do predajne“. Na to, aby do podniku vstúpilo viac zákazníkov, musia mať na konkrétnom mieste predaja (v obchode) ten správny tovar, po ktorom je aktuálne dopyt, a práve vtedy, keď ho zákazník chce.
TOC práve poskytuje nástroje, prostredníctvom ktorých dokážeme zabezpečiť, aby mal podnik správny tovar, na správnom mieste, v správnom množstve a načas. Navyše, čo je veľmi dôležité, zvýšenie dostupnosti tovaru sa zabezpečí bez toho, aby bol obchod preplnený nadbytočnými nadzásobami. Vďaka tomu dochádza k výraznému nárastu predaja, zlepšeniu Cash-Flow a zvyšuje sa výkonnosť nie len jednej prevádzky, ale celého podniku.
Hlavným obmedzením v E-Shopoch býva dostupnosť tovarov, po ktorých je najväčší dopyt. Podniky v snahe eliminovať výpadky tovaru buď neustále navyšujú objednávané množstvo tovaru, alebo produkty, ktoré na sklade nemajú, jednoducho vypnú.
Naše riešenie pomáha zvyšovať dostupnosť tovaru v E-Shopoch až na úroveň 96%, bez toho, aby sme preplňovali sklad nepotrebnými zásobami.
Predstavte si len, o koľko by vám narástli predaje, ak by ste mali k dispozícii na sklade všetky tie produkty, ktoré máte momentálne vypnuté na objednávanie, kvôli výpadku tovaru. A to bez zbytočného generovania nadzásob. Určite to nie sú zanedbateľné peniaze.
Viditelné snížení zásoby na testovacích dodavatelích již v pilotním provozu při zachování vykrytí. Automatizace odesílání vydaných objednávek na základě nastavených parametrů. Uchopení procesů nákupního oddělení konceptuálně. Promyšlená koncepce průběhu implementace.
- Jiří Bezděk - CEO EURO NÁŘADÍ
V SOS electronic sme softvér na riadenie zásob STOCK-M zaviedli kvôli lepšiemu manažmentu zásob s cieľom dosiahnuť lepšiu optimalizáciu skladových zásob, zvýšenie efektivity jednotlivých nákupcov a v neposlednom rade zlepšenie cash-flow, nárast tržieb zvýšením dostupnosti tovarov a navýšenia obrátky tovarov. Nejedná sa o zmenu zo dňa na deň, je to dlhodobý proces, ale u nás funguje a sme s ním spokojní.
- Jozef Jarábek - Head of Purchasing
Se Simplicity consulting spolupracujeme dlouhodobě. Pán Čatajský se umí podívat na záležitosti z různých pohledu a navrhuje řešení, která nebývají na první pohled zřetelná. Umí člověka dovést k nalezení slabého bodu ve firmě, na který je potřeba se zaměřit a zlepšit tím výkon celé firmy.
- Přemysl Lukeš - CEO DER KURIER Česká Republika
Naša spoločnosť je nadmieru spokojná so službami a produktami, ktoré poskytuje spoločnosť Simplicity consulting s.r.o. Spoločnosť nám pomáha riadiť zásoby. Dosiahli sme značných zlepšení v riadení zásob, čo má významný dopad na naše neustále rastúce tržby a pozitívny Cash-flow.
- Tomáš Šípoš - CEO NuSpring
Riadenie zásob sa stalo oveľa jednoduchším vďaka funkcionalite nástrojov StockM. Pohodlný, prehľadný a rýchly prístup k informáciám, objednávky sa vystavujú v súlade so stanovenými normatívnymi požiadavkami. S pomocou StockM sa proces vnútornej distribúcie zásob z centrálneho skladu smerom do divízií stal oveľa rýchlejším, transparentnejším a presnejším.
- Gediminas Verdingovas - CEO Ulmas
Stock-M nám pomáha riadíť zásoby rýchlejšie a efektívnejšie, výrazne sa zvýšila obrátka tovaru, znížil sa prebytok zásob na sklade, vďaka čomu šetrí firma peniaze. A čo je najdôležitejšie - znížili sme objem stratených predajov na prijateľnú úroveň.
- Mr. Karolis Giga - CEO TRELO
Vďaka postupu, ktorý aplikuje spoločnosť Simplicity consulting s. r. o. vie NuSpring Czech Republic v súčasnosti rýchle reagovať na aktuálny dopyt a jeho zmeny.
Obrátkovosť zásob je jeden zo základných ukazovateľov správneho riadenia zásob. Obrat zásob je možné neustále zvyšovať. Preto je v spoločnosti K – store, s.r.o. zlepšovanie sortimentu a riadenie zásob vnímane ako neustále sa zlepšujúci proces.
Ako riadiť zásoby pri 45 obchodoch?
Odpoveďou môže byť maloobchodná spoločnosť Digitall zaoberajúca sa predajom elektroniky a smart produktov . Postupne ako spoločnosť rástla a otvárala nové obchody si uvedomila, že distribúcia zásob do obchodov zohráva kľúčovú úlohu v ďalšom raste.