Práca, ktorú sme spoločne s DER KURIER Česká Republika, spol. s r.o. odviedli, vám ukáže, že aj napriek veľkej konkurencii a mnohým možnostiam, je vždy na trhu priestor sa od konkurencie odlíšiť tak, že bude mať ťažkosti vás napodobniť.
Hlavnými dôvodmi pre oslovenie konzultačnej spoločnosti Simplicity consulting s. r. o. boli:
Stagnácia v raste tržieb
Rast nákladov spojený s rastom tržieb
Odlíšenie sa od konkurencie
Spolupráca Simplicity consultingu s. r. o. s DER KURIER Česká Republika, spol. s r.o. do 1 roku priniesla nasledovné výsledky:
Nárast v počte zásielok o 80%
Nárast čistého zisku o 100%
Včasné vybavenie objednávky 99,86
Efektívnejšia práca a menej stresu u zamestnancov
Poskytovať kuriérske služby je zložitý a komplexný proces. Je potrebné zohľadniť rýchlosť, presnosť, bezchybnosť a kvalitu služby. Samozrejme za skvelú cenu. V tomto biznise je nesmierne veľký tlak na efektivitu. Tento projekt bol pre nás obrovská výzva, v ktorej sme s hrdosťou uspeli. Vedenie spoločnosti DER KURIER má odvahu plávať aj proti prúdu. Na tento projekt sme využili aplikáciu Myšlienkové procesy (Thinking processes) z Teórie obmedzení.
Na začiatku tohto, ale aj každého nášho projektu je nutné definovať, čo je cieľom a čo DER KURIER chce dosiahnuť. Keď nám bol cieľ jasný, tak sme museli prísť na to, čo nám zabraňuje tento cieľ dosiahnuť. Hľadali sme nežiadúce javy, ktoré sa v podniku vyskytujú a ktoré bránia podniku dosahovať lepšiu výkonnosť. Keď chceme vytvoriť ponuku ktorá sa neodmieta, museli sme aj pochopiť, aké nežiadúce javy pri využívaní kuriérsky služieb pociťuje samotný zákazník. Išli sme ešte ďalej a hľadali sme nežiadúce javy zákazníkovho zákazníka.
Z pozbieraných nežiadúcich javov sme vytvorili strom súčasnej reality (current reality three). Tento strom slúži na lepšiu vizualizáciu a pochopenia jednotlivých spojení príčiny a následku celého podniku, zákazníkov a ich zákazníkov. Pokiaľ sa ponoríme dostatočne hlboko, nájdeme základnú príčinu všetkých nežiadúcich javov, ktoré sa v podniku a u zákazníkov vyskytujú. Ako je z vedy známe, základná príčin nie je veľa. Keď sme našli základnú príčinu, vyriešili sme ju nástrojom Konfliktný mrak (Evaporating cloud) a následne postavili strom budúcej reality, aby sme videli, aký dopad bude mať riešenie na podnik a zákazníkov.
Pokiaľ poznáte základnú príčinu nežiadúcich javov podniku a zákazníkov, tak viete čo ich trápi. Pokiaľ vyriešite základnú príčinu týchto javov, tak viete, čo máte zákazníkovi ponúknuť, aby ponuka bola pre neho neodmietnuteľná.
Príprava samotnej ponuky je len polovicou úspechu. Ponuka musí byť aj adekvátne marketingovo odkomunikovaná a hlavne zreteľne a jasne potencionálnym zákazníkom doručená.
V B2B segmente sa značná časť predajného procesu odohráva priamo u zákazníka. Obchodník prezentuje ponuku a benefity riešenia. Cena nie je kľúčovým predajným argumentom. Obchodníkov sme vytrénovali, aby chápali každému detailu ponuky, vedeli v čom sú silné stránky podniku a tiež ako táto ponuka prináša benefity zákazníkom a dokonca aj pre zákazníkovho zákazníka.
Pripravená ponuka prináša DER KURIER neustály príval nových zákazníkov. Fluktuácia zákazníkov sa blíži k 0%. Kto sa túto službu rozhodne využiť, už nebude chcieť zmenu. Konkurencia len ťažko ponúkne také podmienky, aké ich vie ponúknuť DER KURIER. Aký je k tomu základný predpoklad: zmeniť interné procesy a nastavenie mysle. Takúto zmenu konkurencia len ťažko napodobní.
Vďaka postupu, ktorý aplikuje spoločnosť Simplicity consulting s. r. o. vie NuSpring Czech Republic v súčasnosti rýchle reagovať na aktuálny dopyt a jeho zmeny.
Obrátkovosť zásob je jeden zo základných ukazovateľov správneho riadenia zásob. Obrat zásob je možné neustále zvyšovať. Preto je v spoločnosti K – store, s.r.o. zlepšovanie sortimentu a riadenie zásob vnímane ako neustále sa zlepšujúci proces.
Ako riadiť zásoby pri 45 obchodoch?
Odpoveďou môže byť maloobchodná spoločnosť Digitall zaoberajúca sa predajom elektroniky a smart produktov . Postupne ako spoločnosť rástla a otvárala nové obchody si uvedomila, že distribúcia zásob do obchodov zohráva kľúčovú úlohu v ďalšom raste.