Odpoveďou môže byť maloobchodná spoločnosť Digitall zaoberajúca sa predajom elektroniky a smart produktov . Postupne ako spoločnosť rástla a otvárala nové obchody si uvedomila, že distribúcia zásob do obchodov zohráva kľúčovú úlohu v ďalšom raste.
www.digitall.sk
Hlavnými dôvodmi pre oslovenie konzultačnej spoločnosti Simplicity consulting s. r. o. boli:
Časová náročnosť prípravy a plánovania distribúcie tovaru
Veľká miera nepresnosti v predpovediach spotreby
Negatívne dopady nadzásob na cash-flow
Nedostupnosť tovaru na miestach predaja
Spolupráca Simplicity consultingu s. r. o. s Digitall priniesla v obchodoch do 5 mesiacov nasledovné výsledky:
Navýšenie dostupnosti produktov o 18,8%
Zníženie nadzásob na miestach predaja o 35%
Stratené predaje v priemere klesli na 5,3%
V retail biznise je komplexita riadenia zásob ešte väčšia ako pri veľkoskladoch, alebo internetovom obchode. Zásoby v celom systéme Digitall sa násobia 45 krát, čiže počtom obchodov. Preto implementácia informačného systému Stock-M, ako inteligentný skladový softvér je nevyhnutná. Implementácia bola rozdelená do nasledujúcich fáz:
Dodávateľ ERP systému bol veľmi flexibilný a nápomocný, preto integrácia prebehla relatívne rýchlo. Po krátkom čase prebehla fáza testovania dát a postupné spustenie Stock-M do prevádzky.
Automatizácia začala napájaním jednotlivých obchodov jeden po druhom s profesionálnym systémom StockM. Postupne všetky miesta predaja boli napojené na skladové hospodárstvo a systém StockM.
Vzhľadom na to, že väčšina dodávok tovaru od dodávateľov prúdila priamo do obchodov, bola potreba vytvorenia centrálneho skladu. Riadenie zásob pomocou Teórie obmedzení využíva centrálny sklad na agregáciu spotreby a úpravu frekvencie objednávania a doplňovania zásob. Agregáciou spotreby sa docielila vyššia dostupnosť na miestach predaja pri nižších zásobách v celom systéme a tiež na centrálnom sklade.
Znižovanie nadzásob je možné docieliť viacerými cestami a jednou z nich je výpredaj. Zníženie nadzásob zvyšuje obrátkovosť zásob. Preto sme sa rozhodli vyčistiť sklady výpredajovou akciou.
Kvalitné riadenie zásob sa neobíde bez procesov. Aj v tomto prípade bolo nutné vytvoriť a prispôsobiť procesy nákupu, zavádzanie noviniek, sťahovanie produktov z miesta predaja, vyraďovanie zásob a podobne.
Týždennými osobnými stretnutiami a analýzou denných, týždenných a mesačných reportov zo systému StockM sme postupne nastavovali systém na lepšie finančné zdravie podniku.
Spoločnosť sa snaží neustále v riadení zásob posúvať dopredu. Základným prvkom pri súčasnom riadení zásob je Buffer manažment, ktorý rozdeľuje zásoby automaticky do jednotlivých obchodov a určuje manažérom nákupu, koľko a ktorý tovar objednať u dodávateľa. Vzhľadom na neustály vývoj nových funkcií systému StockM, sa aj Digitall pravidelne snaží tieto funkcie implementovať do svojich procesov.
Vďaka postupu, ktorý aplikuje spoločnosť Simplicity consulting s. r. o. vie NuSpring Czech Republic v súčasnosti rýchle reagovať na aktuálny dopyt a jeho zmeny.
Obrátkovosť zásob je jeden zo základných ukazovateľov správneho riadenia zásob. Obrat zásob je možné neustále zvyšovať. Preto je v spoločnosti K – store, s.r.o. zlepšovanie sortimentu a riadenie zásob vnímane ako neustále sa zlepšujúci proces.
Ako riadiť zásoby pri 45 obchodoch?
Odpoveďou môže byť maloobchodná spoločnosť Digitall zaoberajúca sa predajom elektroniky a smart produktov . Postupne ako spoločnosť rástla a otvárala nové obchody si uvedomila, že distribúcia zásob do obchodov zohráva kľúčovú úlohu v ďalšom raste.
Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť.
Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.
ZISTIŤ VIAC O COOKIES, KTORÉ POUŽÍVAME.