Riadenie sezón – Nástroj, ktorý vám pomôže riadiť sezónne produkty
Je veľmi dôležité vedieť efektívne riadiť sezónne produkty. Môže to byť skvelý nástroj na zvyšovanie predajov, či zaujímavá konkurenčná výhoda v boji o udržanie, či získavanie nových zákazníkov.
Avšak len dovtedy kým sa z tejto výhody nestane pre firmu problém. Riadiť, sprocesovať a v konečnom dôsledku ufinancovať sezónne produkty je veľmi zložité. Ak riadenie sezón nie je systematicky, pravidelne sledované a procesne riadené, končí to veľmi zle. A najviac trpí Cash-Flow.
Okrem toho, ak sa pri riadení sezón spoliehate na dodávateľov s dlhými dodacími lehotami, ktorí vás ešte limitujú minimálnymi objednávkovými množstvami, nemáte možnosť doobjednávať pravidelne tovar a vy sami máte na zbavenie sa týchto sezónnych produktov 3-4 mesiace, je to často mission impossible.
Navyše sezónne produkty sú často novinky bez histórie s krátkym životným cyklom. Ak pri novinkách platí, že viac ako 80% z nich sa nechytí, z dôvodu krátkeho času na zbavenie sa sezónnych produktov, ani nemáte veľa priestoru zistiť, ktoré sezónne produkty sa chytili a ktoré nie.
ČO TEDA S TÝM?
Jedným slovom procesy. V týchto prípadoch je extrémne dôležité zabezpečiť vysokú kontrolu a vizibilitu nad týmito produktami a riešiť problémy skôr ako bude neskoro. Dennodenná systematická práca, kontrola a rýchla reakcia na aktuálne dianie.
Okrem dobre vyleštenej krištáľovej gule, je to jediná šanca, ako po skončení sezóny nemať preplnené sklady nepredajných sezónnych vecí. A peniaze utopené v zásobách a produktoch, ktoré možno už nikdy neuvidíte.
Aby ste nemuseli všetko robiť sami v tomto videu vám predstavíme skvelý nástroj, ktorý má modul na riadenie sezón v sebe implementovaný. Rovnako tak má v sebe zakomponované kontrolné mechanizmy, ktoré vám pomáhajú identifikovať, či sa sezónne produkty hýbu alebo len ležia na sklade. Poskytuje vám okamžité informácie, aby ste vedeli ihneď podniknúť všetky kroky na to, aby ste po sezóne neľutovali a nepýtali sa, ako sa toho zbaviť, prečo sa to opäť stalo a kto za to môže?
Odporúčanie pre vás, ktoré môžete aplikovať hneď zajtra:
Ak je to čo i len trochu možné, nakupujte sezónne produkty od overených dodávateľov, kde ste schopný robiť pravidelné odbery. Nakupovať sezónne produkty z Číny (prípadne nakupovať vo veľkom, lacnejšie na dlhé obdobie dopredu, kvôli lepšej marži) je veľký risk a bohužiaľ sa to často nevypláca.
Práve naopak – pravidelné nákupy odbúravajú strach, že tovar nebude a znižuje sa pravdepodobnosť, že budete mať výpadky tovaru. Ak však nakupujete sezónny tovar raz za pol roka alebo raz za rok, nie ste schopný adekvátne, promptne reagovať. Treba si uvedomiť, že kým sa všetkej tej zásoby nezbavíte, sú to len peniaze utopené v zásobách. Nemáte z toho žiaden osoh. Z aktíva sa defacto stáva pasívum a tým pádom sa vzďaľujete od vášho cieľa, zdravo rásť.
Ak sa chcete o tomto nástroji dozvedieť viac, ako funguje a ako by vám to mohlo pomôcť, neváhajte nás kontaktovať a dohodnime si spolu online prezentáciu.
Ak vás to zaujalo a chceli by ste vedieť viac ako na to, neváhajte nás kontaktovať alebo kliknite na link nižšie, vyplňte formulár a dohodnime si spolu prezentáciu len pre vás.
Súvisiace články
-
Riadenie sezón – Nástroj, ktorý vám pomôže riadiť sezónne produkty
Je veľmi dôležité vedieť efektívne riadiť sezónne produkty. Môže to byť skvelý nástroj v boji o udržanie, či získavanie nových zákazníkov....
-
Riadenie sezón – Bolehlav či konkurenčná výhoda?
Fakt je, že riadenie sezón často podlieha strachu. Strachu, že ak teraz nenakúpim veľa a naraz, nabudúce už dodávateľ nebude mať....
-
Video-návod ako sa pravidelne zbavovať nevýkonných produktov
Pripravili sme video, vďaka ktorému si budete vedieť vytvoriť model na vyraďovanie nevýkonného portfólia....