Ako Walmart prišiel o 3 miliardy dolárov kvôli zle riadeným zásobám
Lojalita vašich zákazníkov končí v momente, keď u vás nenakúpia tovar. Tvrdé stanovisko, ale bohužiaľ taká je dnešná realita.
V dnešnej online dobe, kedy nakúpiť v obchode A alebo B je otázka jedného kliknutia vo vyhľadávači alebo previesť sa 3 minúty autom do vedľajšieho obchodu, je zlá reputácia kritická.
70% ľudí nie je ochotných čakať na vypadnutý tovar a radšej nakúpi u vašej konkurencie. Firmy sú si toho vedomé a rozhodne riskovať nechcú.
Napriek tomu, pre mnohé firmy, je správna distribúcia tovaru a riadenie zásob stále veľkou výzvou. Alebo na to ešte ani neprišli.
PLNÉ A PRI TOM PRÁZDNE REGÁLE
Jeden z najväčších problémov, s ktorým firmy (a nie len retailové) neustále bojujú, je zabezpečenie, aby sa na prevádzkach a v regáloch nachádzal tovar, ktorý ľudia chcú, aby regále neboli prázdne, ale na druhej strane, aby tovaru nebolo tak veľa, že sa ho nebudú vedieť v záručnej dobe alebo bez extra zliav zbaviť.
Znie to banálne, ale dosiahnuť pozitívny výsledok, je výzva, s ktorou dlhé roky bojujú aj najväčšie firmy.
V minulých blogoch sme uviedli obrovské finančné straty, ktoré utrpeli NIKE a KMART z dôvodu neefektívneho manažovania zásob a distribúcie, dnes sa pozrieme na ďalšie „retailové zviera“ WALMART.
AKO WALMART NEPOCHOPIL, V ČOM JE PROBLÉM
Walmart dlhé roky bojuje s obrovským problémom – ako zabezpečiť, aby na ich viac ako 4600 obchodoch v USA, nedochádzalo k výpadkom tovaru, a aby ich prevádzky nevyzerali ako „trhovisko s tovarom“.
V roku 2011 Walmart začal spolupracovať s 2 spoločnosťami, ktorých cieľom bolo doslova chodiť po prevádzkach, kontrolovať, monitorovať dostupnosť tovaru a informovať, ktoré produkty vypadávajú.
Napriek tomu, sa Walmart v roku 2013 dostal do obrovských problémov. Problém totiž nebol len v samotnej exekúcii na prevádzkach, ale v inom článku dodávateľského reťazca. V nákupe a následne v distribúcii tovaru.
AKO WALMART PRIŠIEL O 3 MILARDY DOLÁROV
Walmart v dôsledku zlého manažovania zásob, stratil predaje v hodnote 3 miliardy dolárov! Ešte hororovejšie vyznieva fakt, že napriek výpadkom tovaru, ich celkové zásoby rástli rýchlejšie ako predaje. Táto situácia bola absolútne neudržateľná a vyústila do toho, že zlepšenie distribúcie tovaru a Supply Chain ako takého, sa stalo pre Walmart TOP prioritou #1 pre nasledujúce roky. Od technologických zmien v riadení zásob, až po interné zmeny v procesoch firmy.
A v tom to celé je.
Ak nefunguje riadenie zásob a distribúcia tovaru, z obchodného tímu sa často stávajú len štatisti. Tak ako sa to stalo s 2 „monitorovacími firmami“, ktoré si Walmart najal v snahe vyriešiť problémy s výpadkami tovaru.
AK TIETO PROBLÉMY RIEŠI WALMART, MÔŽE ICH RIEŠIŤ KAŽDÁ FIRMA
Vôbec to nie je rarita. A veľa super-známych firiem rieši (alebo prešla) podobnými problémami.
Potvrdzuje to ale fakt, že riadenie zásob a distribúcie tovaru sa dostáva do pozornosti až vtedy, keď už horí na všetkých frontoch, firma stráca predaje alebo ich začne trápiť Cash.
DOBRÁ SPRÁVA JE, ŽE:
- Vďaka nástrojom zameraným na zvýšenie vizibility a kontroly v riadení zásob a systematickou a procesnou prácou s jednotlivými (najmä kľúčovými) produktami, je možné zvýšiť presnosť riadenia zásob z 63% na 95%!
- Firmy si čoraz viac uvedomujú nevyhnutnosť zamerať svoju pozornosť na riadenie zásob – 75% opýtaných profesionálov pohybujúcich sa v oblasti Supply Chain, cíti absolútnu nevyhnutnosť zlepšiť fungovanie a procesy v oblasti riadenia zásob a sortimentu
- Vďaka zavedeniu efektívnych nástrojov na riadenie zásob a sortimentu dosiahli firmy zníženie úrovne zásob až o 35% bez negatívneho dopadu na dostupnosť tovaru a zvýšenie servis levelu o 65%!
Ak sú vám problémy, s ktorými dlhé roky bojoval Walmart povedomé a radi by ste sa dozvedeli viac o tom ako tieto problémy riešiť, neváhajte nás kontaktovať.
Ak by ste pred tým chceli nasať ešte viac informácii, odporúčame si tiež prejsť nasledovné 2 články:
- V prvom vám predstavíme kľúčový nástroj na riadenie zásob Dynamický Buffer Management, vďaka ktorému budete vždy vedieť koľko, čoho, kedy a kde objednať
- V druhom vám predstavíme profesionálny softvér na riadenie zásob, distribúcie a sortimentu Stock-M, ktorého kostrou je práve vyššie uvedený Dynamický Buffer Management
Ak by ste sa chceli dozvedieť ešte viac, neváhajte nás kontaktovať. Prípadne kliknite na tlačítko nižšie, dohodnime si spolu online prezentáciu a pozrieme sa na to ako problémy s ktorými bojujete v riadení zásob, riešiť.
Súvisiace články
-
Ako Ralph Lauren prišiel o 8 miliárd čistého zisku kvôli zle riadeným zásobám
Obrovská popularita, skvelá značka, fantasticky marketing a úžasné renomé. To všetko Ralph Lauren má....
-
Ako Walmart prišiel o 3 miliardy dolárov kvôli zle riadeným zásobám
V dnešnej online dobe, kedy nakúpiť v obchode A alebo B je otázka jedného kliknutia vo vyhľadávači, je zlá reputácia kritická....
-
Ako NIKE doplatil na nepresné forecasty a prebytočné zásoby
Nike dlhodobo zápasí s obrovskými prebytočnými zásobami, čo má negatívny vplyv na jej finančné reporty a poklesy trhových podielov....